sâmbătă, 4 iulie 2009

Un trabant acoperit de praful anilor '60

sunt un trabant acoperit de praful anilor '60, chiar langa blocul vecinului
care repara pantofi.

in scara si-afara ploua - ma racesc.
peste tot in bloc e intuneric, doar in doua scari lumina e
stinsa, si ploua-ncet, si ploua, ploua.
neoanele si motocicletele tunate imi umplu sufletul cu
singuratate - ceea ce nu e bine, pentru ca si eu, ma simt singur, motocicleta mea.

radioul meu s-a lasat de cantat de mult,
nu mai canta cantecele anilor trecuti, ce rasunau intr-o cafenea care semana cu o braserie.
si crede-ma, ca as fi facut orice, si as fi dat oricat,
sa fi fost din nou - parcata langa mine, draga mea motocicleta.
pustanii joaca fotbal in strada, langa gunoiul care sta si el si se intreaba, cu ce a gresit - ca e gunoi.

e galagie, ma gandesc, oare lumea a uitat sa taca, oare ce-o-nsemnand linistea toata
cand totu-i haos si rumoare.

ma mazgalesc copii cu vopsele, markere si alte cele
ma vad trist, topit cu gheata, fara nici un rost in viata...
farururile mele, ochii, imi sunt orbiti si inlacrimati de ulei.
noi suntem doar masinarii;
masinarii ale trecutului si ale viitorului.
si suntem perfecte, fiindca suntem alcatuite din material solid.
Arde motorina in mine, stiind ca nu pot sa iubesc;
si mi-e sete, mi-e sete rau de dragoste; as iubi –
si cum inca!


as putea sa te iubesc; de-ai voi, gentil as fi cu tine!
ziua toata ne-am plimba, ne-am saruta
si nu ne-am mai satura unul de celalalt;
viata o vom cladi, din nou –caci asa se cuvine-
pentru doua suflete de motorina
ce ard cu-nflacarare de dorinta si de-atatea zile de
nesomn
aruncate intr-o pivnita pustie, uitata de lume si innegrita cu mucigai.
e vremea noastra, asadar –sa purcedem la drum!-
nu este timp de pierdut si nici spatiu de cucerit.

sunt un trabant acoperit de praful anilor '60 ;
si da, imi incredintez motorul tie, motocicleta mea nepretuita; si stii de ce?
pentru ca te iubesc.
te iubesc si iti inteleg chinurile ce te framanta si pun stapanire pe tine
si pe-al tau suflet.
printre munti si printre vai,
vom ocoli oamenii rai, si vom uita de tot; de tot am zis!
inveliti in aer si infasurati de vant, vom razbi impreuna;
mancand kilometrii.
da. asta inseamna dragostea
dragostea exista doar in doi, si nu intr-unul singur.
dragostea inseamna noi doi.



[Asta pentru un nou inceput... ]

3 comentarii: