luni, 6 iulie 2009

Frustrarile trec, adolescentii raman

"Frustrarea trece, adolescentii raman." -m-am gandit la lucrul acesta astazi. Si acum, ii dau dreptate celui care a spus asta. Adolescenta prin care cu totii am trecut sau prin care trecem, e doar o etapa de care ne vom aminti cu drag la fel cum ne amintim uneori si de copilarie cand spunem: "Ce frumos era cand eram copil!"; cand ne vom aminti de adolescenta, vom spune: "Ce frumos era cand eram tanar!".

De noi depinde cum trecem prin adolescenta. Putem alege: sa o umplem cu lucruri bune, sau nu. Aceasta e varsta cand, teoretic ratiunea ar trebui sa bata simtamantul, dar nu se intampla, nici nu s-a intamplat, si nici nu se va intampla -doar daca ne vom "robotiza" in viitor- pentru ca asa e firea omului. Doar putini adolescenti reusesc sa gandeasca rational in zilele noastre, si acestia sunt cei imbatraniti inainte de vreme.

Poate asta este cauza pentru care inca sunt singura... Am refuzat dragostea de atatea si atatea ori. Ori, un adolescent de varsta mea nu ar fi facut asta nici in ruptul capului. Dar eu am refuzat, am refuzat si iarasi am refuzat, pana cand... Pana cand am spus: STOP. Ai dreptul si tu la viata si la fericire.

Adolescentii sunt preocupati de imaginea lor. Ce ar fi, daca ar spune: nu imi pasa pur si simplu daca iti place de mine sau nu? Trebuie sa mergi mai departe, nu poti sa fii pe placul tuturor si nici nu trebuie sa faci in asa fel incat sa fii pe placul lor. Cine te place, te place pentru ceea ce esti tu, ca persoana, nu pentru ceea ce afisezi. Adolescentii trebuie sa invete sa treaca peste momentele dificile ale vietii, sau sa incaseze numeroase lovituri care ii vor transforma in adevaratii oameni de maine. Adolescentii trebuie sa se bucure de viata, de tot ceea ce ii inconjoara, de la lucrurile cele mai simple, pana la cele mai complicate...Adolescentii trebuie sa fie mandri ca sunt adolescenti, pentru ca doar o data in viata esti adolescent. Deci fiti mandri ca ati fost, ca sunteti sau ca veti fi adolescenti.

6 comentarii:

  1. Nu reusesc sa-mi revin din uimire.....
    Da! e adevarat! Sunt unii adolescenti imbatraniti mai devreme.Dar care sa fie cauza oare?Oare nu modul lor de-a accepta lucrurile adevarate care trebuie acceptate o data si o data in viata!E posibl ca unii sa guste mai inati veninul vietii ca abia apoi sa descopere si alte lucruri bune....dar care sigur exista!Intentia lor de-a asimila cat mai mult si de-a face lucrurile cat mai bine cu putiinta ar putea fi o cauza......da totusi.....merita oare???? mai merita?
    Personal cred ca in ziua d azi e bine sa ai o doza buna in tine de(o expresie pe care o urasc) mi-se-rup-ism.......

    RăspundețiȘtergere
  2. Ahahahaha! Bine punctat.
    Ideea e ca da, unii adolescenti gusta veninul vietii intai si mai apoi descopera si celelalte lucruri aparent bune.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu am fost nu demult,dar ma simt mult mai bine acum,de fapt in secunda aceasta ma simt cel mai bine,si in urmatoarea,si in urmatoarea ,si...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu mi-am revenit de curand din starea de adolescenta...:)

    RăspundețiȘtergere
  5. e adevarat ce ai scris:) adolescentii maturizati prea devreme de obicei sufera,pt ca sunt marginalizati de ceilalti intr-un fel sau altul...

    RăspundețiȘtergere
  6. Da. Mai mult sau mai putin sufera, dar de cele mai multe ori sufera pentru ca sunt respinsi deoarece nu se incadreaza in tiparele societatii.

    RăspundețiȘtergere